I have a dream...

'We keep this love in a photograph.'

Lieve allemaal,

Van een limo ride door Manhatten, naar een ijshockey wedstrijd in Barclays Center tot aan de super bowl in San Francisco. Het waren weer een paar onvergetelijke weken.
Iedereen zegt dat New York de place to be is om het uitgaansleven te ontdekken. De vorige keer was ik hier nog te jong voor. Nu ben ik 23 jaar en mag ik officieel uitgaan in New York. Dit wilde ik uiteraard ook een keer meemaken. Met een grote groep van ongeveer tien meiden zijn wij gaan eten bij Olive garden. Tip; hier moet je absoluut wat gaan eten als je in New York bent. Vervolgens moesten wij om kwart over 10 verzamelen op Grand Central, 42nd street. Hier werden wij opgehaald door een waanzinnige limousine. Met het nummer the empire state of mind van Alicia Keys op de achtergrond en een fles champagne hebben wij een uur door Manhattan gereden. Van Times Square tot aan Soho; It felt like a concrete jungle where dreams are made of! Vervolgens werden wij bij een club afgezet waar wij via een promotor gratis binnen konden komen. Om het verhaal kort te maken; de promotor is nooit komen opdagen, wij hebben twee uur buiten staan wachten in de rij en binnen was het enorm druk. Het was totaal niet wat ik ervan verwacht had. Ondanks dat kijk ik terug op een gezellige avond en een geweldige limo ride. Volgende keer wordt het een rooftop party, maar daarmee wachten wij nog even op het voorjaar.
In het weekend spreek ik meestal met Mendy af. Zij is ook Nederlands en is au pair bij vrienden van Riel en Donielle. Ik kan het erg goed met haar vinden en het is fijn om zo af en toe in het Nederlands je verhaal kwijt te kunnen. Afgelopen weekend zijn wij naar een ijshockey wedstrijd in Barclays Center, Brooklyn geweest. Dit is een groot evenementen hal waar ook onder andere basketbalwedstrijden en concerten worden gehouden. Ik ben nog nooit naar een ijshockey wedstrijd geweest, maar ook ik ben inmiddels grote fan. New York Islanders - Edmonton Oilers; het was waanzinnig! De sfeer van het publiek, de vele fans en het gevoel als het Amerikaanse volkslied wordt gezongen. Onbeschrijfelijk...
Na de wedstrijd zijn wij naar ‘mijn huis’ gegaan om daar met z’n allen de 50e super bowl wedstrijd te kijken. Hoewel vele keken voor de sport, keek ik natuurlijk voor DE half time show van het jaar. Coldplay, Bruno Mars en Beyonce. Ze hebben er een waanzinnige show van gemaakt!
De dagen vliegen hier echt voorbij. Inmiddels ben ik er alweer bijna zes weken. Iedere dag heb ik hetzelfde ritme; rond acht uur beginnen en rond half zes klaar. Cooper wordt door Riel of Donielle naar de schoolbus gebracht. De meeste dagen mag ik zelf kiezen wat ik met Coraline ga doen. De ene keer is het dansles in Brooklyn, de andere keer naar de dierentuin in Manhattan. Rond 4 uur haal ik Cooper op van de schoolbus, mogen ze nog even spelen en daarna is het tijd om in bad te gaan. Hoewel ik ze af en toe beide achter het behang kan plakken, hebben die twee voor altijd een speciale plek in mijn hart.
Nu ik hier alweer zes weken ben, betekent het ook dat ik de dagen kan gaan aftellen totdat ik vakantie heb. Samen met mijn ouders en zus ga ik 25 maart voor drie weken naar de Westkust van Amerika. Los Angeles, Las Vegas and San Francisco it is! Ik kan niet wachten om jullie daar weer te zien.
De heimwee wordt gelukkig langzamerhand minder en ik kan het nu allemaal en plek geven. Hoelang ik precies blijf is nog onduidelijk, maar ik maak er het beste van en ik wil er onwijs van genieten. Ik weet nu dat het de laatste keer is en ik het straks op een andere positieve en bijzondere manier kan afsluiten.
Kijk af en toe eens bij mijn fotoalbums. Ik voeg hier regelmatig nieuwe foto’s aan toe, maar daar krijgen jullie geen nieuwe melding van.
'We keep this love in a photograph, we made these memories for ourselves!'
Liefs,
Esmee

Reacties

Reacties

Monique Antuzzi

Hi Esmee,

Mooi verhaal weer. En goede tip Olive Garden. Zetten we op onze to do list. (Is dat niet vlak bij ons hotel?)

Bye

Christa

Let the countdown begin........nog 43.....

Nico van Uitert

Hey Esmee,

Mooie foto's en een verslaggeving van jouw ervaringen, gedachtes en bespiegelingen die blijven hangen (mooi talent van je).

Ik kijk uit naar de volgende stories.

Have fun.

Nico

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!